Наші музичні керівники

 

Павлюк Лариса Іванівна  

В своїй роботі з дітьми використовую різні нетрадиційні музичні інструменти: «горіхові намистинки», водяні, дерев’яні, керамічні свищики, бубонці, дзвіночки, скляні стакани наповненні водою різної величини, предмети побуту : «гребінь, ложки, пральна дошка, «рубель», покришки від каструль.

У ході проведення занять з метою активізації дітей використовую багато додаткового матеріалу- наочні посібники, легенди, казки та авторські вірші, загадки :

Вірш «Незвичний оркестр»

Пропоную вам незвичний

Наш оркестр музичний.

Інструментів не хватає,

Тому кухня помагає

Музиканти роблять справу

Несуть посуд на забаву.

Навіть «рубель», що прасує

У оркестрі, щось вартує.

 І у покришках потреба

Їхній дзвін – це те, що треба

Ложки роблять свою справу

Тягнуть ноти величаво.

Пральна дошка побурчить

Вас усіх розвеселить

Її ребра вже не в моді –

Машини пральні у народі.

Ось, як бачите панове

Інструменти в нас не нові.

Навіть старий гребінець

Вам заграє під кінець.

 

Загадки про предмети побуту:

  • Хто не дає воді нашій википати
  • І як їх в каструлях стали називати ?

                                                         (покришки)

  • Колись ними прасували
  • Скажіть як предмет цей звали ?

                                                        («рубель»)

  • І не курка і не качка –
  • Це тріщить наша …

                                                       (тріскачка)

  • Заставляє танцювати, тягне у танець –
  • Наш зубастий…

                                                       («гребінець»)

  • Для перших страв нам на столі
  • Потрібні  …  великі і малі

                                                      (ложки)

  • Її ребра лоскотали
  • Як білизну колись прали

                                                      (пральна дошка)

  • Так гримів і бубонів
  • Ледве я не онімів

                                                      (бубон)


    Федорович Вікторія Олександрівна

    Музичні   заняття - основна форма музично-естетичного розвитку в дитячому садку. На заняттях систематизуються і поглиблюються засвоєні дітьми знання, розширюється загальний та музичний кругозір, формується музичний смак і пізнавальні здібності. Музичні заняття сприяють розвитку музичних здібностей, виховують у дітей прагнення до самостійної творчої  діяльності,  інтерес і любов  до музики, відіграють важливу роль у розвитку уяви, уваги,  пам’яті, волі, ініціативи та інших психічних властивостей.

     У практиці закріпилась певна структура музичного заняття. Двічі на тиждень за розкладом після входу до музичного залу на дітей чекають:

     Музично-ритмічні вправи;   Слухання музики;   Співи;   Таночки, хороводи;  Музичні ігри;  Гра на дитячих музичних інструментах.

    І, головне, хороший  настрій та позитивні емоції. Чекаю на ваших дітей в музичній залі. У зручному для занять одязі та взутті /чешках/.

 Готуємось до Новорічного свята

     Новорічне свято – одне із самих улюблених свят дітлахів. Очікування казки (а Новорічне свято і справді казкове), мрія зустрітися з самим дідом Морозом і отримати від нього подарунок, зустріч із новорічною ялинкою у своєму, але не впізнано красивому музичному залі, - все це спонукає дітей та педагогів активно готуватися до свята, не чекаючи зими.

 Хороводи, пісні, таночки – обсяг музичного матеріалу достатньо великий. І саме тому ми просимо вас, шановні батьки, допомогти своїм діткам:

 Цікавтеся, будь ласка, що вони вчили та що вивчили на музичних заняттях, які, нагадаємо, проводяться за розкладом. Для цього достатньо погратися вдома у дитячий садочок, де ролі педагогів виконують ваші діти, а ви є їхніми вихованцями;

  1. Допоможіть своїм малюкам у вивченні пісенних текстів (на святі виконують 3-4 пісні, 2-3 хороводи);
  2. Не пропускайте без поважних причин дні музичних занять і розваг;
  3. Подумайте. Як запросити Діда Мороза на свято, адже якщо Дід Мороз справжній – то свято залишиться в пам’яті дітей надовго. І не відбирайте у дітей віру в диво, якщо роль Діда Мороза виконував тато, не потрібно про це розповідати дитині, як інколи буває;
  4. Допоможіть наповнити подарунками мішок Діда Мороза. Отримання подарунку з його рук – те, чого найбільше чекають діти впродовж усього року. І тут головний подарунок , а не його вартість;
  5. Заздалегідь продумайте костюм дитини, який відповідає її ролі на святі. Не забувайте, що він має бути безпечним та зручним, не обмежуючи рухи дитини; також він має бути яскравим і святковим.

   Давайте ж не просто зустрінемось біля новорічної ялинки в музичному залі, а разом підготуємо справжнє незабутнє свято для ваших і наших дітей.


  Меркулова Світлана Миколаївна

«Використання малих форм дитячого фольклору в музичному розвитку дошкільнят»

  Український фольклор у сучасному соціумі переконливо пояснюється незмінністю та повторюваністю його жанрів впродовж століть, своїм неоціненним розвивальним та виховним значенням у життєдіяльності дітей.

    Усна творчість (пісеньки, потішки, пестушки, заклички, забавлянки)  є   прекрасним музичним матеріалом,  який  можна  використовувати, як в організованій освітній діяльності, так і в спільно-партнерській діяльності   дітей   дошкільного   віку.

    Усна пісенна творчість (фольклор) приховує в собі невичерпні можливості для пробудження пізнавальної активності, самостійності, яскравої індивідуальності дитини, для розвитку виконавських навиків. Тому повсякчасно використовується у вихованні дітей.

      Слово «фольклор» в буквальному перекладі з англійської означає народна мудрість. Фольклор – це створена народом  поезія, в якій він відображає свою трудову діяльність, суспільний і побутовий устрій, знання життя, природи і культури.

      Дитячий фольклор є багатющим матеріалом для розвитку дитячого мовлення, культури мови та вокальних навичок. Він наповнений внутрішньою естетичною силою. Дитячий фольклор стимулює творчі прояви дітей, будить фантазію. Творчість збагачує особистість, життя дитини стає інтенсивнішим і змістовнішим. В результаті спілкування з фольклорними  творами дітям передаються їх настрої і відчуття: радість, тривога, жаль, ніжність…

        Що ж відноситься до дитячого фольклору? 

  • Пестушки – пісеньки, якими супроводжується догляд за дитиною. 
  • Потішки – ігри дорослого з дитиною (з його пальчиками, ручками).
  • Заклички – звернення до явищ природи (сонцю, вітру, дощу, снігу, веселки, дерев). 
  • Лічилки – коротенькі вірші, що використовуються для справедливого розподілу ролей в іграх.
  • Скоромовки і чистомовки непомітно навчають дітей правильної і чистої мови. 
  • Дразнилки – веселі, жартівливі, віршики, коротко і влучно називають якісь смішні сторони в зовнішності дитини, в особливостях його поведінки.
  • Примовки, жарти, перевертиши – забавні пісеньки, які своєю незвичністю веселять дітей.
  • Примовки, потішки,  пестушки приносять радість дітям. Без цих веселих віршів дитина ніколи не опанує свою рідну мову досконало, формування культурно-гігієнічних навиків перетвориться на нудне безрадісне виконання вказівок дорослого.
  • Колисанки – народний фольклор супроводжує життя малюка з найперших днів появи на світ. Найпершими творами фольклору, з якими знайомиться дитина, є колискові пісні. Колискові пісні, на думку народу – супутник дитинства. Вони на ряду з іншими жанрами містять в собі могутню силу, що дозволяє розвивати мову дітей, образне сприйняття та музикальність.

     Використання в практиці роботи з дітьми дошкільного віку малих форм фольклору є одним з ефективних способів сприяння розвитку мовлення, логічного мислення, пам’яті та музичного слуху у дітей. Різні жанри музичного дитячого фольклору допомагають в доступній формі ознайомити дітей з навколишнім середовищем, ввести їх у доросле життя, збагатити словник образними виразами та поетичними рядками, сприяють виробленню дикції та інтонаційної виразності, позитивно впливають на емоційний стан та настрій дітей, а також знайомлять з музичним мистецтвом.

      Колискові пісні, потішки, пестушки, забавлянки, скоромовки тощо невідривні від виховання, і відіграють важливу роль у передачі знань про навколишню дійсність, у формуванні дитини як національно свідомої особистості з високими духовно-моральними та естетичними якостями, зокрема, в її музичному розвитку. Вони вражають різноманітністю та своєрідністю будови, широким використанням засобів музичної виразності, актуалізуючи неоціненну доцільність використання дитячого фольклору в музичній роботі з дітьми. 


 Наш садок працює за програмою «Українське дошкілля». Хочемо познайомити вас з деякими фрагментами розділу «Музична діяльність», а саме:

Освітні завдання для дітей четвертого року.

1.Розвивати здатність захоплюватися, емоційно переживати, радіти, слухаючи музичні твори.

2.Розвивати співочі навички дітей.

3.Формувати вміння виразно пластично рухатися, передаючи настрій і характер музичного образу.

4.Виховувати любов до краси виконання народних обрядів, розвивати пластичність рухів у народних дійствах.

 Показники компетентності дитини четвертого року життя. 

1.Під час слухання музичних творів орієнтується в характері мелодії, настрої.

2.Розрізняє контрастну динаміку звучання, тембр музичних іграшок та інструментів.

3.Співає нескладні пісні, володіючи навичками розподілу дихання.

4.Намагається співати злагоджено, протяжно.

5.Рухається правильно,відображаючи ритм і темп музики.

6.Виконує рухи з атрибутами та образні рухи.

7.Танцює, виконуючи танцювальні рухи: пружинка,притупування однією та двома ногами, плескання в долоні, кружляння по одному та парами.

8.Проявляє фантазію під час виконання танцювальних рухів.

9.Бере участь у музичній грі-драматизації на тему українських пісень та ігор.

10.Охоче водить хороводи.

 Освітні завданнядля дітей пятого року життя.

1.Розвивати здатність дітей захоплюватися красою музичних образів, настроїв, емоційно реагувати на тембр, ритм, лад музичних творів.

2.Сприяти отриманню задоволення від самовираження в музиці.

3.Вчити співати природним голосом, без напруження.

4.Залучати до виконання музичних рухів, передаючи конкретний характер музики, зміну її динаміки, темпу, регістрів.

5.Розвивати чуття інтонаційної виразності української народної музики на прикладі українських народних пісень та ігор.

6.Вчтит грати на музичних інструментах «бубон, маракас, трикутник, тощо».

Показники компетентності дитини пятого року життя.

1.Здатна захоплюватися красою музики та її виражальними засобами.

2.Співає природним голосом, без напруження, протяжно.

3.Починає і закінчує музичний твір разом з усіма дітьми.

4.Співає з супроводом і без нього.

5.Вміє починати музичний твір після музичного вступу.

6.Ритмічно виконує рухи під музику, узгоджує їх із динамікою, характером, темпом, своєчасно змінює рухи під час танців та хороводів.

7.Виконує танці по одному та в парах, здатна імпровізувати рухи.

8.Драматизує музичні твори українських народних пісеньб та ігор.

9.Грає на музичних інструментах, створює музичні мелодії та привітання.

 Освітні завдання для дітей шостого року життя.

1.Продовжувати розвивати потяг та інтерес до української народної та класичної музики.

2.Спонукати самостійно називати характер, настрій музичного твору та засоби музичної виразності.

3.Вчити диференціювати тембри скрипкових, духових, ударних інструментів симфонічного оркестру.

4.Формувати основні співочі вміння.

5.Удосконалювати вміння дітей виразно та ритмічно рухатися під музику відповідно до її темпу, характеру, динаміки, дотримуватись пауз.

 6.Активізувати дітей творчо проявляти себе в різних видах музичної діяльності.

 Показники компетентності дитини шостого року життя.

  1. Розрізняє українську народну та класичну музику.
  2. Впізнає твір за вступом та мелодією.
  3. 3.Самостійно називає жанр твору,характер, настрій та засоби музичної виразності.
  4. Має розвинений гармонічний слух.
  5. Співає інтонаційно чисто, легко закінчує фрази пісень.
  6. Вміє зберігати правильно позу під час співу.
  7. Рухається відповідно до темпу, динаміки, музики.
  8. Відтворює ритмічний малюнок танцю «хороводу, гри».
  9. Разом з дітьми виконує танцювальні рухи: самостійно утворює коло, звужує та розширює його, робить викид ніг під час підскоків, рухається в парі.
  10.   Вміє дотримувати відстані між парами.
  11.  Творчо використовує танці, пісні, придумує власні елементи танців, імпровізує на музичних інструментах.
  12.  Виконує в оркестрі невеличкі п’єси.

Музичні керівники.