Наші музичні керівники

 

Павлюк Лариса Іванівна  

В своїй роботі з дітьми використовую різні нетрадиційні музичні інструменти: «горіхові намистинки», водяні, дерев’яні, керамічні свищики, бубонці, дзвіночки, скляні стакани наповненні водою різної величини, предмети побуту : «гребінь, ложки, пральна дошка, «рубель», покришки від каструль.

У ході проведення занять з метою активізації дітей використовую багато додаткового матеріалу- наочні посібники, легенди, казки та авторські вірші, загадки :

Вірш «Незвичний оркестр»

Пропоную вам незвичний

Наш оркестр музичний.

Інструментів не хватає,

Тому кухня помагає

Музиканти роблять справу

Несуть посуд на забаву.

Навіть «рубель», що прасує

У оркестрі, щось вартує.

 І у покришках потреба

Їхній дзвін – це те, що треба

Ложки роблять свою справу

Тягнуть ноги величаво.

Пральна дошка побурчить

Вас усіх розвеселить

Її ребра вже не в моді –

Машини пральні у народі.

Ось, як бачите панове

Інструменти в нас не нові.

Навіть старий гребінець

Вам заграє під кінець.

 

Загадки про предмети побуту:

  • Хто не дає воді нашій википати
  • І як їх в каструлях стали називати ?

                                                         (покришки)

  • Колись ними прасували
  • Скажіть як предмет цей звали ?

                                                        («рубель»)

  • І не курка і не качка –
  • Це тріщить наша …

                                                       (тріскачка)

  • Заставляє танцювати, тягне у танець –
  • Наш зубастий…

                                                       («гребінець»)

  • Для перших страв нам на столі
  • Потрібні  …  великі і малі

                                                      (ложки)

  • Її ребра лоскотали
  • Як білизну колись прали

                                                      (пральна дошка)

  • Так гримів і бубонів
  • Ледве я не онімів

                                                      (бубон)


 

   Федорович Вікторія Олександрівна

    Музичні   заняття - основна форма музично-естетичного розвитку в дитячому садку. На заняттях систематизуються і поглиблюються засвоєні дітьми знання, розширюється загальний та музичний кругозір, формується музичний смак і пізнавальні здібності. Музичні заняття сприяють розвитку музичних здібностей, виховують у дітей прагнення до самостійної творчої  діяльності,  інтерес і любов  до музики, відіграють важливу роль у розвитку уяви, уваги,  пам’яті, волі, ініціативи та інших психічних властивостей.

     У практиці закріпилась певна структура музичного заняття. Двічі на тиждень за розкладом після входу до музичного залу на дітей чекають:

     Музично-ритмічні вправи;   Слухання музики;   Співи;   Таночки, хороводи;  Музичні ігри;  Гра на дитячих музичних інструментах.

    І, головне, хороший  настрій та позитивні емоції. Чекаю на ваших дітей в музичній залі. У зручному для занять одязі та взутті /чешках/.


 Наш садок працює за програмою «Українське дошкілля». Хочемо познайомити вас з деякими фрагментами розділу «Музична діяльність», а саме:

Освітні завдання для дітей четвертого року.

1.Розвивати здатність захоплюватися, емоційно переживати, радіти, слухаючи музичні твори.

2.Розвивати співочі навички дітей.

3.Формувати вміння виразно пластично рухатися, передаючи настрій і характер музичного образу.

4.Виховувати любов до краси виконання народних обрядів, розвивати пластичність рухів у народних дійствах.

 Показники компетентності дитини четвертого року життя. 

1.Під час слухання музичних творів орієнтується в характері мелодії, настрої.

2.Розрізняє контрастну динаміку звучання, тембр музичних іграшок та інструментів.

3.Співає нескладні пісні, володіючи навичками розподілу дихання.

4.Намагається співати злагоджено, протяжно.

5.Рухається правильно,відображаючи ритм і темп музики.

6.Виконує рухи з атрибутами та образні рухи.

7.Танцює, виконуючи танцювальні рухи: пружинка,притупування однією та двома ногами, плескання в долоні, кружляння по одному та парами.

8.Проявляє фантазію під час виконання танцювальних рухів.

9.Бере участь у музичній грі-драматизації на тему українських пісень та ігор.

10.Охоче водить хороводи.

 Освітні завданнядля дітей пятого року життя.

1.Розвивати здатність дітей захоплюватися красою музичних образів, настроїв, емоційно реагувати на тембр, ритм, лад музичних творів.

2.Сприяти отриманню задоволення від самовираження в музиці.

3.Вчити співати природним голосом, без напруження.

4.Залучати до виконання музичних рухів, передаючи конкретний характер музики, зміну її динаміки, темпу, регістрів.

5.Розвивати чуття інтонаційної виразності української народної музики на прикладі українських народних пісень та ігор.

6.Вчтит грати на музичних інструментах «бубон, маракас, трикутник, тощо».

Показники компетентності дитини пятого року життя.

1.Здатна захоплюватися красою музики та її виражальними засобами.

2.Співає природним голосом, без напруження, протяжно.

3.Починає і закінчує музичний твір разом з усіма дітьми.

4.Співає з супроводом і без нього.

5.Вміє починати музичний твір після музичного вступу.

6.Ритмічно виконує рухи під музику, узгоджує їх із динамікою, характером, темпом, своєчасно змінює рухи під час танців та хороводів.

7.Виконує танці по одному та в парах, здатна імпровізувати рухи.

8.Драматизує музичні твори українських народних пісеньб та ігор.

9.Грає на музичних інструментах, створює музичні мелодії та привітання.

 Освітні завдання для дітей шостого року життя.

1.Продовжувати розвивати потяг та інтерес до української народної та класичної музики.

2.Спонукати самостійно називати характер, настрій музичного твору та засоби музичної виразності.

3.Вчити диференціювати тембри скрипкових, духових, ударних інструментів симфонічного оркестру.

4.Формувати основні співочі вміння.

5.Удосконалювати вміння дітей виразно та ритмічно рухатися під музику відповідно до її темпу, характеру, динаміки, дотримуватись пауз.

 6.Активізувати дітей творчо проявляти себе в різних видах музичної діяльності.

 Показники компетентності дитини шостого року життя.

  1. Розрізняє українську народну та класичну музику.
  2. Впізнає твір за вступом та мелодією.
  3. 3.Самостійно називає жанр твору,характер, настрій та засоби музичної виразності.
  4. Має розвинений гармонічний слух.
  5. Співає інтонаційно чисто, легко закінчує фрази пісень.
  6. Вміє зберігати правильно позу під час співу.
  7. Рухається відповідно до темпу, динаміки, музики.
  8. Відтворює ритмічний малюнок танцю «хороводу, гри».
  9. Разом з дітьми виконує танцювальні рухи: самостійно утворює коло, звужує та розширює його, робить викид ніг під час підскоків, рухається в парі.
  10.   Вміє дотримувати відстані між парами.
  11.  Творчо використовує танці, пісні, придумує власні елементи танців, імпровізує на музичних інструментах.
  12.  Виконує в оркестрі невеличкі п’єси.

Музичні керівники.